روش تقویت اعتماد به نفس:

 

برای خودتان اهدافی معقول و منطقی در نظر بگیرید . با کنترل معیارها وقتی به اهداف دست می یابید اعتماد به نفستان بهبود می یابد .

ما در طول امسال به خودمان قول داده ایم که وزنمان را کاهش می دهیم ، کمتر وقت کشی می کنیم یا اینکه بیشتر ورزش می کنیم اما بیخود با خود می جنگیم  و هیچ کدام از این قولها عملی نخواهند شد مگر اینکه اول از همه به خودمان اعتماد کنیم  و اعتماد به نفس مان را تقویت کنیم .

بدین منظور کارهای زیر را انجام دهید  و در تمام طول سال قوی  و مقتدر باقی بمانید .

1 – نگاهی به دور و بر خود بیاندازید و جوانب را بسنجید 

به چیزهایی که تحت کنترل شما هستند و نیستند فکر کنید  و یاداشتی از آنها تهیه نمایید .  بر روی چیزهایی که می توانید تغییر دهید تمرکز نمایید . محیط پیرامون ، روابط ، محل کار تان را مورد ارزیابی قرار دهید تا چیزهایی که موجب پایین آمدن سطح زندگیتان می شود را دریابید و بر چیزهایی که می توانید تغییرشان دهید متمرکز شوید . اگر که تغییر آن موضوع در حیطه اختیار شما نمی باشد از آن صرف نظر کرده  و انرژیتان را در جای دیگری خرج نمایید .

2 - از منفی گرایی حذر نمایید 

اگر که افراد یا شرایطی وجود دارند که موجب پایین آمدن سطح زندگی شما می شود جایگاه آنها در برنامه زندگیتان را مجدداً بررسی نمایید و در عوض به سمت افراد یا فعالیتهایی بروید که تاثیر مثبتی بر شما دارند

3 – مسئولیت همه چیز را بر عهده نگیرید

به خاطر داشته باشید شما فقط می توانید نهایت تلاشتان را بکنید . هنگامی که اتفاقات ناگواری می افتد خودتان را ملامت نکنید ، در عوض یک نفس عمیق بکشید و ببینید گام بعدی که باید بردارید چیست .

4 – اندک زمانی را برای تمرینات ورزشی در نظر بگیرید

هنگامی که در شرایط استرس زایی قرار دارید تمرینات ورزشی موجب  آزاد شدن تنش و ساخته شدن اندامتان می گردد . یک برنامه تمرینی خوب به شما کمک می کند که احساس طراوت و شادابی و آرامش نمایید و با افزایش ترشح هورمون آندورفین موجب تقویت اعتماد به نفستان هم می گردد .

5 – قراری با دوستانتان بگذارید 

با دوستان  و اعضای خانواده تان قراری بگذارید . داشتن اوقاتی شاد و مفرح در کنار  افرادی که دوستشان دارید یک راه خوب برای افزایش عزت نفس  و اعتماد به نفس است . برنامه ریزی برای آینده امید بخش شما در روزهای سخت خواهد بود .

6 - استرس را از زندگیتان حذف نمایید 

به منابع ایجاد استرس در زندگیتان نگاهی بیاندازید . آیا خیلی کار می کنید ؟ آیا مسئولیتهای زیادی دارید ؟ به جای اینکه اجازه دهید  برنامه های روزمره شما را از پای درآورند به دنبال راههایی باشید که وقتتان را تنظیم نماید و شامل کارهایی باشد که شما را شاداب و سرزنده می کند .

7 – چیز تازه ای یاد بگیرید 

برای خودتان سرگرمی تازه ای دست  و پا کنید . تجربه های نو هم برای مغز هم برای روح شما بسیار خوب است و علاوه بر دادن یک افق جدید کمکتان می کند که حس موفقیت را در خودتان تقویت نموده  و احساس ارزشمندی نمایید .

8 – راههای موفقیت را شناسایی نمایید 

برای خودتان اهدافی معقول و منطقی در نظر بگیرید . با کنترل معیارها وقتی به اهداف دست می یابید اعتماد به نفستان بهبود می یابد . به هنگام نیل به اهداف دقیقه ای وقت صرف نموده و  این میزان از موفقیت تان را مرور نمایید تا موتور محرکی برای رفتارهای مثبت تان گردد .

9 – به یکی از دوستانتان تلفن بزنید 

با یکی از دوستانتان که مدت زمانی است از او خبر ندارید تماس بگیرید . یک راه رسیدن به افقی تازه جبران مافات  و انجام کارهای عقب افتاده است و سرمایه گذاری جدید بر روی یک رابطه حس وحدت و صمیمیت می دهد . دیدن خودتان به عنوان جزئی از یک کل موجب قوت قلب و دلگرمی تان می شود و  و اعتمادتان به هر چیزی که باید پیشنهاد دهید را تقویت می کند.

10 – خوراکی برای ذهنتان فراهم سازید 

خود را با موسیقی  و کتاب و هر آنچه که موجب بهتر شدن خلق و خویتان می شود مشغول نمایید . از آهنگ ها ، فیلمها و شوهایی که موجب پایین آمدن روحیه تان می شود دوری نمایید و در عوض وقت تان را وقف هنری که واقعاً شما را ارضا می کند نمایید .